UCHWAŁA Nr 215/2015
Prezydium Krajowej Rady Polskiego Związku Działkowców z dnia 30 września 2015 r.
w sprawie określenia zasad prowadzenia i funkcjonowania Ewidencji Działek w ROD
Prezydium Krajowej Rady Polskiego Związku Działkowców, działając na podstawie § 161 statutu PZD oraz w związku z art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych postanawia, co następuje:
§ 1
Niniejsza uchwała określa szczegółowe zasady funkcjonowania Ewidencji Działek w ROD, zwanej dalej „ewidencją”.
§ 2
- Ewidencja jest prowadzona przez zarząd ROD.
- Ewidencja oparta jest na dokumentacji źródłowej potwierdzającej prawo do działki.
§ 3
- Ewidencja jest prowadzona dla każdej działki oddzielnie w formie pisemnej lub elektronicznej pozwalającej na sporządzanie wydruków.
- Podstawą wpisu i wykreślenia w ewidencji są dokumenty źródłowe znajdujące się w aktach działki. Wpis lub wykreślenie dokonuje się pod kolejnym numerem.
- Dane do ewidencji prowadzonej w formie pisemnej wprowadza się w sposób czytelny, a wszelkie zmiany dokonywane w ewidencji potwierdza się podpisem prezesa i innego członka zarządu ROD oraz pieczątką zarządu ROD.
- O ile przepis prawa powszechnie obowiązującego nie stanowi inaczej, dane z ewidencji mogą być wykorzystywane wyłącznie dla celów określonych w § 8 ust. 1 oraz do celów statutowych PZD.
§ 4
- Ewidencja zawiera następujące dane i informacje:
- numer porządkowy działki,
- powierzchnię działki,
- imię i nazwisko osoby lub osób, którym przysługuje tytuł prawny do działki,
-
- miejsce zamieszkania oraz adres do korespondencji osoby lub osób, którym przysługuje tytuł prawny do działki,
- rodzaj tytułu prawnego do działki.
- Wzór karty ewidencyjnej działki stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
- Wpis w ewidencji nie może być usuwany.
§ 5
- Dla każdej działki w ROD zarząd ROD prowadzi osobną i oznakowaną numerem działki teczkę zawierającą akta ewidencyjne.
- Akta ewidencyjne składają się w szczególności z dokumentów będących podstawą dokonania wpisu do ewidencji, zmiany jego treści, wniosków o wydanie wypisu, korespondencji ogólnej oraz dokumentów dotyczących zmiany wpisu lub wykreślenia z ewidencji, a szczególnie z wymienionych w
§ 6 i § 7.
- W aktach działki zachowuje się wszystkie dotychczasowe dokumenty dotyczące działki i zmian użytkowników na tej działce.
- Dane zawarte w ewidencji i aktach ewidencyjnych podlegają ochronie przewidzianej w przepisach o ochronie danych osobowych, bez obowiązku rejestracji przez Generalnego Inspektora Danych Osobowych i nie mogą być udostępniane osobom trzecim, chyba że przepis prawa powszechnie obowiązującego stanowi inaczej.
§ 6
Podstawę wpisu do ewidencji stanowi dokument potwierdzający nabycie prawa do działki. Dokumentem tym może być w szczególności:
-
- dokument potwierdzający ustanowienie prawa do działki przed dniem 19 stycznia 2014 r.,
- umowa dzierżawy działkowej,
- umowa o przeniesieniu praw do działki wraz z uchwałą zarządu ROD o jej zatwierdzeniu,
- uchwała zarządu ROD o stwierdzeniu wstąpienia w stosunek prawny wynikający z prawa do działki po zmarłym działkowcu,
- dokument ustalający komu przypadło prawo do działki po ustaniu małżeństwa wskutek rozwodu albo unieważnienia małżeństwa,
- orzeczenie sądu.
§ 7
Podstawę wykreślenia z ewidencji stanowi dokument potwierdzający wygaśnięcie prawa do działki. Dokumentem tym może być w szczególności:
- dokument o wypowiedzeniu umowy dzierżawy działkowej, z adnotacją o upływie terminu wypowiedzenia,
- pisemne porozumienie w sprawie rozwiązania umowy dzierżawy działkowej za zgodą obu stron,
- umowa o przeniesieniu praw do działki wraz z uchwałą zarządu ROD o jej zatwierdzeniu,
- akt zgonu,
- uchwała w sprawie likwidacji ROD lub jego części,
- dokument ustalający komu przypadło prawo do działki po ustaniu małżeństwa wskutek rozwodu albo unieważnienia małżeństwa,
- orzeczenie sądu.
§ 8
- Wypis z ewidencji wydaje zarząd ROD na pisemny wniosek. Uprawnionym do złożenia wniosku jest organ PZD, działkowiec którego dotyczy wpis (wykreślenie) lub osoba bliska ubiegająca się o prawo do działki po zmarłym działkowcu.
- Wypis podpisywany jest przez prezesa (pierwszego wiceprezesa) zarządu ROD i innego członka zarządu ROD oraz ostemplowywany pieczątką zarządu ROD.
- Wzór wypisu stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 9
- Bezpośredni nadzór nad prawidłowym prowadzeniem ewidencji przez zarządy ROD sprawuje Prezydium właściwego okręgowego zarządu PZD.
- Nadzór nad funkcjonowaniem ewidencji sprawuje Prezydium Krajowej Rady PZD.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WICEPREZES PREZES
Tadeusz JARZĘBAK Eugeniusz KONDRACKI
Warszawa, dnia 30 września 2015 r.